Design a site like this with WordPress.com
Ξεκινήστε

Τι τρέχει με τη Volton;

Γράφει ο Άρης Ι. Τάτσης.


Η βόλτον είναι πάροχος ηλεκτρικού ρεύματος. Δραστηριοποιείται και στον τόπο μας. Μόνο που το κατάστημά της στην Άρτα είναι μόνιμα κλειστό από τον Οκτώβριο 2021 . Πληρώνει το ενοίκιο μόνο και μόνο για να δέχεται την αλληλογραφία της. Κατά τα λοιπά στέλνει τους αρτινούς πελάτες της να εξυπηρετηθούν στα Γιάννενα. Σκουφά 153 . Οι αρτινοί, θέλοντας και μη περνάτε από εκεί. Ρίξτε μια ματιά. Θα καταλάβετε πολλά.


Ας πιάσουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.


Ένα χρόνο πριν πελάτης μου διαμαρτυρήθηκε στο κατάστημα Άρτας της ΔΕΗ για τους φουσκωμένους λογαριασμούς του σπιτιού του. Του απάντησαν ότι θα ερευνούσαν το θέμα και θα του απαντούσαν.


Μέσα σε δέκα μέρες δύο άγνωστοι χτύπησαν την πόρτα του σπιτιού του. Δήλωσαν ότι ήταν τεχνικοί της ΔΕΗ κι ήρθαν για να επισκευάσουν τη βλάβη για να μη φουσκώνουν οι λογαριασμοί. Ήταν πειστικοί, καθώς φορούσαν στο λαιμό τους ταμπελάκια διαπίστευσης της ΔΕΗ. Ο πελάτης μου βρισκόταν στη δουλειά του. Τους υποδέχθηκε η σύζυγός του. Αφού έλεγξαν τις συνδέσεις, ο ένας από αυτούς τηλεφώνησε μπροστά στην οικοδέσποινα στους συναδέλφους του λέγοντάς τους “μα σε αυτή τη φτωχή οικογένεια το κάνατε αυτό;”. Δήλωσαν ότι επισκεύασαν τη βλάβη και ότι για τους παλιούς λογαριασμούς που άλλωστε είχαν εξοφληθεί δε μπορούσε να γίνει κάτι, αλλά το πρόβλημα θα αποκαθίστατο για το μέλλον, οπότε οι επόμενοι λογαριασμοί θα “ξεφούσκωναν”.


Ζήτησαν λοιπόν από την οικοδέσποινα, αφού ο καταναλωτής του ρεύματος που στο όνομά του ήταν η σύνδεση, απουσίαζε, να βάλει αυτή μια υπογραφή στα τυπικά χαρτιά επιδιόρθωσης της βλάβης.


Τελικώς αποδείχθηκε ότι η “αίτηση επιδιόρθωση βλάβης” της ΔΕΗ ήταν στην πραγματικότητα αίτηση προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος από τη βόλτον. Άμεσα η ΔΕΗ εξέδωσε εκκαθαριστικό λογαριασμό, με τον οποίο επέστρεψε στον καταναλωτή την εγγύηση που είχε προκαταβάλει. Βεβαίως ταυτόχρονα άρχισαν να έρχονται μηνιαίοι λογαριασμοί από τη βόλτον.


Κρατήστε μια βασική πληροφορία. Ο νόμος προστασίας του καταναλωτή (ν. 2251/1994) είναι πολύ αυστηρός με τις προϋποθέσεις εγκυρότητας των συμβάσεων που συνάπτονται εκτός του καταστήματος του προμηθευτή, ακριβώς προκειμένου να προστατεύσει τα δικαιώματα του καταναλωτή. Σε περίπτωση που έχετε το παραμικρό σχετικό πρόβλημα, απευθυνθείτε άμεσα σε δικηγόρο. Υπάρχουν προθεσμίες. Μη χάνετε τα δικαιώματά σας.


Το κατάστημα Άρτας της βόλτον ήταν μονίμως κλειστό και στα τηλέφωνα έπαιζαν με τις λέξεις. Κυρίως αρνούνταν να δώσουν στον καταναλωτή αντίγραφο της πλαστογραφημένης σύμβασης.


Μιας και ο καταναλωτής εργαζόταν τα πρωινά, πήγε η σύζυγός του στο κατάστημα Άρτας της ΔΕΗ προκειμένου να επιστρέψει στην εταιρία αυτή. Περιέργως ο υπάλληλος θυμόταν την υπόθεση. Διαθέτει φαίνεται ισχυρή μνήμη. Ακόμη πιο περιέργως δε χρειαζόταν ούτε αυτοπρόσωπη παρουσία του καταναλωτή, ούτε εξουσιοδότηση ούτε καν οποιαδήποτε υπογραφή . Ο υπάλληλος έδωσε στη σύζυγο του καταναλωτή νέα “σύμβαση” που φέρει υπογραφή του ιδίου για τη ΔΕΗ, δε φέρει όμως υπογραφή του καταναλωτή. Είπε στη σύζυγο ότι εντός λίγων ημερών το θέμα θα λυθεί για το μέλλον, οπότε ο καταναλωτής θα επιστρέψει αυτόματα στη ΔΕΗ. Για τον περίπου ένα μήνα που πάροχος ήταν η βόλτον δε μπορούσε να κάνει κάτι.


Πράγματι αυτή είναι η διαδικασία, μόλις υπογράψετε νέα σύμβαση (κανονική βέβαια, με υπογραφές) με άλλο πάροχο, το ηλεκτρονικό σύστημα ενημερώνεται αυτόματα εντός ολίγων ημερών.


Πλέον άρχισαν να έρχονται στο σπίτι της οικογένειας δύο λογαριασμοί για το ίδιο χρονικό διάστημα. Ένας το δίμηνο από τη ΔΕΗ και μηνιαίος από τη βόλτον. Διαμαρτυρήθηκαν για φουσκωμένους λογαριασμούς και έφτασαν να διπλοπληρώνουν την ίδια κατανάλωση.


Οι άνθρωποι είδαν κι απόειδαν, οπότε ήρθαν στο γραφείο μου. Ζήτησα όλους τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Η σύζυγος του καταναλωτή πήγε στο κατάστημα Άρτας της ΔΕΗ για να τους ζητήσει. Της είχα δώσει και ιδιόχειρη σημείωσή μου. Περιέργως ο υπάλληλος (άλλος αυτός) θυμόταν την περίπτωση, αλλά της έδωσε άλλα αντί άλλων και πάντως όχι λογαριασμούς.


Πήγα κι εγώ. Ο διευθυντής του καταστήματος αρνήθηκε να μου δώσει το υπηρεσιακό ιμέιλ του, επικαλούμενος το νόμο των προσωπικών δεδομένων. Όλοι οι υπάλληλοι της ΔΕΗ έχουν υπηρεσιακό ιμέιλ. Στρουθοκαμηλισμός λέγεται αυτό. Και βεβαίως αποτελεί ατράνταχτη απόδειξη ενοχής. Καθαρός ουρανός αστραπές δε φοβάται.


Δεν του χαρίστηκα. Στη μήνυση που υπέβαλα τελικά περιλαμβάνεται και η απροκάλυπτη παραβίαση των μέτρων προφύλαξης από τον covid. To κατάστημα Άρτας της ΔΕΗ τότε φυλασσόταν από υπάλληλο ιδιωτικής εταιρίας φύλαξης, την οποία βεβαίως πληρώναμε εμείς μέσω του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος. Το εξέλαβα ως τεράστια προσβολή ότι υπάλληλος του καταστήματος αρνούνταν επιδεικτικά να φορέσει μάσκα. Τονίζω ότι δεν επρόκειτο για τυχαία και στιγμιαία κατεβασμένη μάσκα (πχ στο πηγούνι) και βεβαίως δεν την αφαίρεσε προσωρινά για να φάει ή να πιει κάτι.


Πέραν όλων των άλλων απέμεναν δύο βασικότατες απορίες .

α. Πώς είναι δυνατό υπάλληλοι της βόλτον να γνωρίζουν καλά τα παράπονα που είχε διατυπώσει προφορικά ο καταναλωτής σε υπαλλήλους της ΔΕΗ εντός του καταστήματος Άρτας της εταιρίας αυτής; Οι εταιρίες είναι ανταγωνιστικές. Κατ’ αρχήν είναι αδιανόητο η μία από αυτές να διαρρέει τα εμπορικά μυστικά της στην άλλη .

β. Τους μετρητές της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος ελέγχει και λαμβάνει τις ενδείξεις ο ΔΕΔΔΗΕ, εταιρία θυγατρική μεν της ΔΕΗ, αλλά ανεξάρτητη. Η εναλλαγή παρόχου δηλώνεται από τους παρόχους στον ΔΕΔΔΗΕ ηλεκτρονικά και καταχωρίζεται αυτόματα. Πώς είναι λοιπόν δυνατό για το ίδιο χρονικό διάστημα ο ΔΕΔΔΗΕ να αποστέλλει τα δεδομένα του μετρητή σε δύο παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος;


Έστειλα αναλυτική αίτηση σε βόλτον, ΔΕΗ (κεντρικά και Άρτα), ΔΕΔΔΗΕ (κεντρικά και Άρτα) και Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).


ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ απέστειλαν γραπτές απαντήσεις, πλην όμως μεσοβέζικες και ασαφείς.


Η βόλτον δεν απάντησε το παραμικρό. Εξέδωσε ένα λογαριασμό ακόμα κι ακολούθως διέκοψε τη σύνδεση αναδρομικά (δηλαδή από την αρχή), αναγνωρίζοντας ότι οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα που είχε πληρώσει ο καταναλωτής, εκτός από το ηλεκτρικό ρεύμα που είχε πράγματι καταναλώσει (τον ένα μήνα περίπου μέχρι να επιστρέψει στη ΔΕΗ).


Δεν έστειλε όμως την πλαστογραφημένη σύμβαση. Αυτό κι αν είναι ομολογία ενοχής.


Κατά τη βόλτον απέμενε να επιστραφούν από την εταιρία στον καταναλωτή λίγο λιγότερα από 300 ευρώ. Ζήτησαν φωτοτυπία τραπεζικού βιβλιαρίου, όπως συνηθίζεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Μας είπαν ότι πληρώνουν κάθε τέλος του μηνός. Περιμέναμε. Έβγαλαν όμως κι άλλον έναν λογαριασμό περίπου 130 ευρώ, δηλαδή αφού η σύμβαση είχε λήξει ακόμη και κατά τη βόλτον. Επέστρεψαν τα υπόλοιπα. Κλέφτες με περικεφαλαία. Θα δείτε πιο κάτω πώς λειτουργούν.


Προσέξτε μια λεπτομέρεια. Οι ιδιώτες πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος πληρώνουν προμήθεια σε αυτόν που θα τους πάει το νέο πελάτη. Το γεγονός αυτό μου το παραδέχθηκε από το τηλέφωνο ο υπεύθυνος του καταστήματος Άρτας της βόλτον, Λεωνίδας Βότσικας. Με την πιο πάνω αίτηση ο καταναλωτής και η σύζυγός του ζητούσαν να τους αποκαλύψει η βόλτον τα ονόματα των δύο άγνωστων που προφανώς τους πλήρωνε προμήθεια για τη νέα σύμβαση. Βεβαίως η σιωπή της βόλτον συνιστά έμπρακτη αποκάλυψη ότι επρόκειτο για οργανωμένη εγκληματική δράση. Αν η εταιρία δεν ευθυνόταν γιατί να συγκαλύψει τη δράση τους; Τόσο απλά.


Πριν στείλω την αίτηση αυτή τηλεφώνησα εγώ από το γραφείο μου στη βόλτον για να ζητήσω κάποια στοιχεία. Η γραμμή είχε κακή ποιότητα ήχου (είχε “επιστροφή”). Ο υπάλληλος υποσχέθηκε ότι θα έλυνε το πρόβλημα και θα μου τηλεφωνούσε αυτός. Προφανώς τα κεντρικά της βόλτον ειδοποιήθηκαν άμεσα από τον Βότσικα, στον οποίο είχα μόλις τηλεφωνήσει. Γι’ αυτό ο υπάλληλος αυτός δεν μου τηλεφώνησε ποτέ.


Να το θυμάστε για πάντα. Οι εταιρίες που καταγράφουν τις κλήσεις χάρη σας κάνουν. Απλώς φροντίστε να οπλίζεστε με υπομονή, δηλαδή να μη βρίζετε. Οι καταγραφείσες κλήσεις είναι προσωπικό σας δεδομένο σύμφωνα με το Γενικό Κανονισμό Προσωπικών Δεδομένων. Αν η εταιρία “κρύβεται” ζητήστε το ιμέιλ του υπεύθυνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO). Οι συνέπειες του νόμου είναι βαρύτατες για τον υπεύθυνο αυτόν. Συνεπώς πιθανότατα θα σας στείλει άμεσα το αρχείο καταγραφής των κλήσεων. Αν δεν το στείλει, ακόμα καλύτερα. Ομολογεί εμπράκτως την ενοχή της εταιρίας.


Σε δυο μέρες μου τηλεφώνησε άλλη υπαλληλος της βόλτον, λέγοντάς μου ότι η καταγραφή θα μου αποστελλόταν συντομότατα. Ζήτησα και αυτή την κλήση.


Ακόμα μου τις στέλνουν. Τα είπαμε. Έμπρακτη ομολογία ενοχής.


Άφησα να περάσει καιρός και υπέβαλα καταγγελία στην αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Εκκρεμεί η επεξεργασία της.


Η διαδικασία είναι απλή. Όσοι έχετε βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία και μόνοι σας. Το ξεκαθαρίζω, για αυτό το θέμα. Για τα υπόλοιπα θέματα προσωπικών δεδομένων χρειάζεστε δικηγόρο.


Η εταιρία βόλτον έχει αμαρτωλό παρελθόν συστηματικής εξαπάτησης καταναλωτών και διάπραξης υπεξαίρεσης εις βάρος τους . Μέσω της θυγατρικής της εταιρίας με την επωνυμία “ΚΕΝ Παραγωγή και Εμπορία Ενεργειακών Προϊόντων Α.Ε.” συστηματικά χρέωνε υπέρογκα δημοτικά τέλη στους δημότες του δήμου Αθηναίων, με αποτέλεσμα ο δήμος να υποβάλει σχετική μηνυτήρια αναφορά ενώπιον του Εισαγγελέως Πλημμελειοδικών Αθηνών (εντελώς ενδεικτικά αναφέρομαι σε ένα μόνον δημοσίευμα: [link]).


Η ΚΕΝ απάντησε με δελτίο τύπου ότι δήθεν υπήρξε “τεχνικό σφάλμα” που προκάλεσε τις υπέρογκες χρεώσεις σε “ένα μικρό ποσοστό λογαριασμών”, οι δε καταναλωτές θα κληθούν να εξοφλήσουν τους παράνομα διογκωμένους λογαριασμούς και θα τους αποδοθεί συμψηφιστικά η διαφορά με τον επόμενο λογαριασμό. Η ανακοίνωση της εταιρίας αόριστα αναφέρεται και σε λογαριασμούς με εσφαλμένα μειωμένα δημοτικά τέλη. Η παντελώς αόριστη αυτή ανακοίνωση ξεκάθαρα αποτελεί έμπρακτη ομολογία της συνολικής δράσης της ως άνω εγκληματικής οργάνωσης, στην οποία υπάγεται και η θυγατρική της βόλτον. Αν βόλτον και KEN ήταν πράγματι καθαρές θα ανακοίνωναν καθαρά και ξάστερα ακριβώς πόσα ήταν τα παραπανίσια δημοτικά τέλη, πόσα ήταν τα μειωμένα τέλη και κυρίως πόσα από αυτά πράγματι αποδόθηκαν στο δήμο. Από τα δημοσιεύματα εκ πρώτης όψεως προκύπτει ότι μέχρι την υποβολή της μηνυτήριας αναφοράς του δήμου Αθηναίων τα ποσά αυτά δεν είχαν αποδοθεί στο δήμο.


Πρόκειται δηλαδή για την ίδια κουτοπόνηρη τακτική της βόλτον που χρέωσε τον πελάτη μου με κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ακόμη και μετά την κατά τη βόλτον διακοπή της σύμβασης ηλεκτροδότησης.


Προφανώς το οικονομικό αυτό έγκλημα έγκειται στο εξής απλούστατο. Η βόλτον συστηματικά “κλέβει” μικρά ποσά από πολλούς, ευελπιστώντας ότι θα τη γλιτώσει, επειδή τα θύματα της απάτης και της υπεξαίρεσης θα ολιγωρήσουν ενόψει των πράγματι υπέρογκων εξόδων του δικαστικού αγώνα. Τόσο απλά.


Η βόλτον όμως δεν αρκείται σε μικροποσά. Ο δήμος Νεάπολης – Συκεών στη Θεσσαλονίκη υπέβαλε “μηνυτήριες αναφορές”, κατά επτά εταιριών – παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας για συνολικό υπεξαιρεθέν ποσό 1.314.317, 20 ευρώ από δημοτικά τέλη που εισπράχθηκαν με τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και δεν αποδόθηκαν στο δήμο. Οι εταιρίες αυτές είναι οι ΚΕΝ, Ήρων, Eunice trading, watt και volt, βόλτον, greek environmental & energy network και volterra ([link]). Δηλαδή βόλτον και ΚΕΝ εισέπρατταν κανονικά τα δημοτικά τέλη και αρνούνταν να τα αποδώσουν στο δήμο Νεάπολης – Συκεών και πιθανότατα κι άλλους δήμους.


Τίθεται λοιπόν το ζήτημα ποιος είναι αυτός ο πειρατής που δε λογαριάζει απολύτως τίποτα. Προφανώς προσέξατε ότι δεν πρόκειται για μια ή δύο παραβάσεις. Κάθε δραστηριότητα της βόλτον που συνάντησα είναι παράνομη.


Η βόλτον ανήκει στους επιχειρηματίες Γ. Καϋμενάκη και Δ. Μπάκο ([link] , [link]), τους ιδιοκτήτες της ποδοσφαιρικής ομάδας του Αστέρα Τρίπολης ([link]). Πρόεδρος του δσ και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Νικόλαος Μπάκος του Δημητρίου, προφανώς δηλαδή ο γιος του Δ. Μπάκου. Σα να τον άφησε ανεκπαίδευτο ο πατέρας του.


Η ΚΕΝ εξαγοράστηκε το 2019 από τη βόλτον ([link]). Πρόεδρος του δσ και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Νικόλαος Μπάκος.


Προς το παρόν κρατήστε ότι η βόλτον και ΚΕΝ δεν πουλάνε μόνον ηλεκτρικό ρεύμα, παράγουν κιόλας ([link] , [link]). Αυτό να δείτε πόσο σημαντικό είναι.


Βάσει όλων αυτών υπέβαλα μήνυση κατά του Ν. Μπάκου για συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης (βαρύτατο κακούργημα) και των υπολοίπων για συμμετοχή σε αυτή.


Πάνω που άρχισα να γράφω τη μήνυση άρχισε να συμπεριφέρεται εντελώς περίεργα η τηλεπικοινωνιακή μου πάροχος, η γουΐντ. Για την εταιρία αυτή προς το παρόν δε θα σας αποκαλύψω καμία λεπτομέρεια. Προφανώς παρακολουθούσε τα τηλέφωνά μου μέσω της υλικοτεχνικής υποδομής της. Δε χρειαζόταν καν να μου εγκαταστήσει ειδικό πρόγραμμα όπως στην περίπτωση του δημοσιογράφου Κουκάκη ([link]). Στη μήνυση συμπεριέλαβα τον διευθύνοντα σύμβουλο της γουΐντ όχι μόνο για την υποκλοπή των τηλεφωνημάτων μου, αλλά και για συμμετοχή στην εγκληματική οργάνωση της βόλτον.


Πολύ θα χαρώ αν κάποιος από τους αναφερόμενους στο άρθρο αυτό απαντήσει. Εδώ τα λέμε όλα. Προφανώς θα αναρτηθεί και η απάντηση και ενδεχόμενος σχολιασμός της, αν βέβαια χρειαστεί.


Εμπλέκεται σε όλα αυτά ο δήμαρχος Αρταίων, Χρήστος Τσιρογιάννης; Σύντομα θα τα πούμε με νέο άρθρο.


Ο Άρης Τάτσης είναι δικηγόρος Άρτας (https://aristatsis.wordpress.com/). Ειδικεύεται σε διαζύγια, τροχαία ατυχήματα και πτωχευτικό νόμο.


Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: